Svar på tal

Anonym om Emilia avslöjar sin hemlighet:
Du skrev för ett tag sedan att du inte kan vara medryttare på nero när du börjar nian för det skulle bli för mycket , hur mycket tror du inte att det blir att ha egen häst oxå ?!?!


Svar: Jag förstår precis hur du tänker och det är säkert många andra som också tänker så. Men både Arhamiz och den hästen jag kommer att köpa ska ju isånnafall stå i samma stall. Vilket leder till att det inte behöver ta 30 minuter att åka till andra hästen. Det tar ju alltid ca 3 timmar att vara ute hos Arhamiz, sen tar det en halvtimme att åka till Nero. Hos Nero brukar det ta 1-2 timmar beroende på hur länge jag rider och vad mer jag ska göra.

Om jag nu har egen häst så kommer jag inte behöva åka sammanlagt 1 timme fram och tillbaka till ett stall. Utan allt är i samma stall under samma tak och gård. Det går enklare då att mocka då boxar när man ändå håller på. Rida två hästar när man ändå är där och fixa allt annat.

Jag förstår hur du tänker och sen är det så att jag vill och ska få utvecklas i min sport. Nero har en egen ägare och det är hon som tävlar och tränar honom vilket jag tycker är helt rätt. Arhamiz har inte kapaciteten för att bli den hopphästen jag söker efter. Därför ska jag också få köpa en häst som kan ta rätt på mina kunskaper så jag kommer någonstans. Ni förstår hur jag menar hoppas jag. Om det är någon som vill ha mer förklarat får den ta kontakt, men bara så ni förstår att hela min familj har tänkt igenom det här och känner att det är rätt.

Du som skrev det här, kan gärna skriva ditt namn också så vi kan prata.

/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0