Hoppningen på Filius


Idag fick jag Filius på hoppningen. Har ridit han ett antal gånger i dressyren nu, vilket har gått riktigt bra vissa gånger. Vi började med att värma upp enskilt och då försökte jag verkligen få han att lossna i sidorna för han brukar gärna vela streta emot. Han lossnade inte helt men någorlunda iallafall och han började mjukna upp sig. Sen började vi hoppa på ett litet räcke på rakt spår. Det gick bra, vi kom in bra och fick ett bra flyt. Andra gången vi kom på räcket hoppade han av förtidigt så jag landade på halsen heheheh. Men det gick bra!

Sen byggde vi på så att efter räcket skulle vi komma på andra räcket med typ 3 galoppsprång imellan. Det gick faktist riktigt bra och det kändes väldigt bra! Vi flög över hela tiden kändes det som och jag red runt med ett stort léende på läpparna hela tiden hahah, fånig jag är. Sen så istället för att lägga till räcket la vi till oxern istället och hoppade en båge med 3 galoppsprång imellan på den också vilket funkade strålande det också! Sen satte vi ihop allt till en bana, först första räcket sen oxern sen hoppa det andra räcket. Jag fick hoppa sist eftersom att hon höjde till mig. Jag blir mer taggad när det blir lite högre, då jag tycker det är roligt när det går så bra.

Först så kom vi in fel på första räcket eller han hoppade av förtidigt, vilket gjorde att det blev ett missförstånd. Så jag började om istället och då flöt allt på jätte bra, och det kändes riktigt bra. Jag är jätte nöjd med sista hopplektionen för denna termin. Kul att avsluta med en bra känsla i kroppen!!
Film håller på att laddas upp på youtube med några klipp mamma filmade.

/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0