Händer alldeles för mycket.

Hej! Det var städdag i skolan idag, var där från 9-11.30 typ, skön dag haha. Sen var jag med Sofie en stund, vi degade först i soffan sedan stack vi ut en stund. Mamma skjutsade sedan ut mig till stallet, som ni säkert läste i Ellens inlägg där nere så har han blivit sparkad. Han hade ett stort sår och några mindre på vänster bakben. När vi var där så var det inte så speciellt svullet, utan han klarade av att skritta och trava några steg men i traven ville han inte riktigt sätta ner benet när jag sprang med honom. Vi myste och så med honom sen lät vi han stå inne och följde med Elin på dressyrträning med Fresa.

Dom är så fina, det gick super bra och jag har stora förväntningar för dom imorgon på dressyrtävlingen. Hoppas dom vinner, det borde dom göra om jag skulle få bestämma haha!

När vi sedan kom tillbaka till stallet var mamma där, och Arhamiz ben hade svullnat. Vi tänkte att han skulle få röra på sig lite och gå ut från boxen men han vägrade. Han ville inte alls stödja på benet sen, vilket var jobbigt att se att han hade så ont. Vi fick låna back on track skydd från Elin, snällt! Hoppas verkligen att han blir bättre snart. Ingen tävling för mig och Ellen imorgon iallafall men vi agerar som fotografer istället. Får se hur det är med skrutten imorgon, blir att åka ut tidigt och titta till honom. Får se, kanske blir en hel dag i stallet imorgon med bara massa mys.

/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0