Gårdagens stallpass

Igår var ju jag hos Nero. Red först ut en stund och avslutade sen på banan, det gick bra och han var riktigt mjuk i munnen. Härligt! Sen skulle Anlo visa mig ett tips med Erica eftersom hon gärna bara drar iväg. Förra veckan när jag red Erica så hade jag liksom inte så mycket kontroll i galoppen. Men hon lärde mig att galoppera några steg, göra halt och rygga några steg sen kanske trava göra halt, rygga osv ni förstår hoppas jag. Det blev faktist bättre och jag känner mig mer säker tills nästa gång jag ska rida henne. Mycket intervaller hela tiden så att hon verkligen förstår att man faktist har lite att säga till om där uppe hahah!

Mysigt var det i stallet igår iallafall, även fast jag hade ont i magen. Kom hem runt halv 11 tror jag det var hahah, men jaja det är sommarlov då ska man vara i stallet dagarna långa!

/Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0